torstai 21. huhtikuuta 2011

Määsainpaketin





Osallistun tänä keväänä kahteen Kahelivaihtoon, ja toinen saamistani paketeista kotiutettiin tänään:

Fleece Artist sukkalankaa, kauniin sinisenvihreänturkoosia. Tämä vyyhti päätynee omaan jalkaan. Lisäksi kaksi kerää Tarja Mustosen kasvivärjäämää 100% villalankaa, ne muuttunevat käsiasioiksi valkea-lilan Wurmini seuraa. Laittaessani niitä lankakaappiin, hoksasin että minulla olisi tuollaista liilaa mohairia, pitäisikö siitä tehdä vielä settiin huivinen? Sitten oli neulavihko - sellaisesta olen tähän asti vain uneksinut etsiskellessäni alati hukassa olevia päättelyneulojani, reippaan kokoinen Bounty-patukka sekä suklainen pääsiäispupu. Valitettavasti Itella oli suorittanut pupuselle lobotomian, mutta ei se haittaa. Pupun kaulassa on hieno sininen rusetti ja helmi, tutkiskelin heti josko tuon helmen voisi jatkokäyttää silmukkamerkkinä. Lisäksi paketista löytyi rintanappi: “Mie oon nyt puikoissa” - pääsee käyttöön kyllä. Sekä ihastuttava kortti varustettuna totuudella: "Mie oon niin mainio et miut pitäs ehkä kieltää lailla". Niin totta.

Kun näin tuon iloisen laatikon ja postileiman Jyväskylästä, olin aivan varma että Villapallo on paketin lähettäjä. Niin olikin.

Aiemmin viikolla valmistuivat ystävättären polvimittaiset sukat Lanartus Fine Merino Sock- langasta. Tulikin niin poskenpehmeä pari ettei mitään määrää. Noin pitkiä sukkia en omassa koivessani tohtinut kuvata, ei vanha taivu sellaiseen akrobatiaan, minulla on vain kuva paketista jonka ajattelin pääsiäisen aikaan perille toimittaa ja hinkua sitä kuvaa....

Samalla postireissulla kotiutin myös maksullisen miehen - Tapion - paketin, siellä oli kanssaneulojattarelle Jannea, itselle Jannea ja Maijaa. Olen etsiskelemässä uutta perussukkalankaa Nallen ja 7 veljeksen tilalle, kun nuo tuppaavat kulahtamaan niin äkkiä käytössä.

Maijoja hommasin lisää, jotta pääsen oikealla arsenaalilla osallistumaan Ykskyntöset- KALiin, ensimmäinen vihje julkaistiin tänään, sain sen äsken tulostettua ja kohta pitäisi teroittaa puikot jotta ensimmäinen vihje olisi valmiina viimeistään ensi torstaina. Ensimmäinen vihje ainakin vaikutti kovin mielenkiintoiselta, ja toi mukavasti näin pääsiäisaikaan mieleen omat Karjalaiset juureni.

Ei kommentteja: